Sektörde
Bilinen Olun
Yeni bir iş kuruyor, yeni bir ürün ortaya çıkartmak istiyor ya da var olan markanızın güçlendirilmesine, marka bilinirliğini artırmaya ve farkındalık ortaya koymaya ihtiyaç duyuyorsunuz. Başlangıç noktanız ne olursa olsun, markanız için doğru bir yol haritası oluşturarak yola çıkmak için hazırsınız.
Öncelikle, deneyimli bir marka danışmanıyla çalışmanın size sağlayacağı faydalardan kısaca bahsetmek istiyoruz.
Marka Danışmanı Kimdir?
Marka Danışmanı, eğitimi ve uzun yıllara varan profesyonel deneyimiyle, marka ve pazarlama yönetiminde bilgi sahibi olan, markanın yaratım ve gelişiminde aktif rol alarak, markalaşma sürecinin etkin bir şekilde yönetilmesini sağlayan ve marka değerine ulaşmayı hedefleyen konusunda deneyim sahibi kişidir.
Neden Marka Danışmanı ile Çalışmalısınız?
Marka Danışmanının işi gücü size değer katmaktır. Markayı ve hedef kitleyi anlamak üzere odaklanır. Profesyonel bir marka danışmanı, marka vaadinize uygun bir marka kimliği inşa etmenizi sağlar. Markanızı, sektörünüzü, rakiplerinizi ve hedef kitlenizi analiz eder. Marka karakterinizi belirler ve farklılıklarınızı tanımlayarak marka yol haritasını hazırlar, pazarlama planı ve bütçesini oluşturur.
1- Kimlik Yönetimi
Markanın ihtiyacına göre analiz yöntemine karar vererek sürecimize başlıyoruz., Bunun için marka yetkilileriyle bir çalıştay gerçekleştiriyor ve ihtiyaçları belirliyoruz. Ardından, marka vaka analiziyle sürece başlıyor, iş ortakları, çalışanlar ve istatistiksel örneklem metodu kullanarak tespit ettiğimiz marka hedef kitlesi le derinlemesine görüşmelerle içgörü araştırmasını gerçekleştirerek markanın farklı ve güçlü yönlerini, zayıf yönlerini ve tehditleri içeren GZFT (SWOT) analizinin yer aldığı, OdakGlobal İçgörü Raporunu hazırlıyoruz. Marka İçgörü Raporu’yla oluşturduğumuz ve tüm marka yönetim sürecini içeren, OdakGlobal Stratejik Yol Haritasını hazırlayarak marka yetkililerine sunuyor ve markanın tüm yönetim sürecini birlikte belirleyerek, marka karakterini inşa ettiğimiz, hikayesi, vizyonu, misyonu ve marka vaadi ile görsel ve yazılı iletişim dilini netleştirdiğimiz Markam Sen Kimlik Yönetimi’ni gerçekleştiriyoruz.
2- Kanal Yönetimi
Marka vaadinin net olarak ifade edildiği marka kimliğinin inşasının ardından, ortak iletişim dilinin kullanılmasına yönelik, marka iletişim ve marka, pazarlama yönetim programını belirliyor, markanın tüketicisiyle iletişime geçeceği geleneksel ve dijital kanalların etkin olarak kullanılacağı pazarlama bütçesini oluşturarak, OdakGlobal Kanal Yönetimi’ni gerçekleştiriyoruz.
3- Algı Yönetimi
Markanın tüketici algılarında yarattığı duygusal çağrışımları, marka hakkında düşüncelerini, kararlarını, birbirleriyle etkileşimlerini sağlayan, markanın zihinlerde iz bırakması ve onaylanmasına yönelik metotları içeren OdakGlobal Algı Yönetimi’ni gerçekleştiriyoruz.
4- İlişki Yönetimi
Marka hedef kitlesinin farkındalığının sağlanması, markayı sahiplenmesi, konuşması, deneyimlerini paylaşması, markanın faaliyetlerine aktif katılım sağlayarak birer Marka Elçisi haline getirilmesini içeren OdakGlobal İlişki Yönetimi’ni gerçekleştiriyoruz. OdakGlobal İlişki Yönetimiyle, hedef kitle ile sürekli iletişim halinde bulunuyor, gerek çevrimiçi olarak adlandırdığımız dijital kanalları, gerekse çevrimdışı olarak adlandırdığımız geleneksel kanalları kullanarak yol alıyoruz.
